Entra en vigor o decreto que regula a administración electrónica

 

Dende o pasado 31 de marzo publicouse no BOE o Real Decreto 203/2021, de 30 de marzo, polo que se aproba o Regulamento de actuación e funcionamento do sector público por medios electrónicos. Coa súa publicación desenvolvese a Lei 39/2015, do 1 de outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas, e a Lei 40/2015, do 1 de outubro, de Réxime Xurídico do Sector Público.

Este Regulamento persegue catro grandes obxectivos: mellorar a eficiencia administrativa, incrementar a transparencia e a participación, garantir servizos dixitais facilmente utilizables e mellorar a seguridade xurídica.

A Lei 39/2015 e a Lei 40/2015 consagran o dereito das persoas para relacionarse por medios electrónicos coas administracións públicas, simplificando o acceso aos mesmos, e reforzan o emprego das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) nas administracións públicas, no sentido de que a tramitación electrónica dos procedementos debe constituír a actuación habitual das Administracións Públicas, e non soamente ser unha forma especial de xestión dos mesmos. En consecuencia, establécese a obrigatoriedade de relacionarse electronicamente coa Administración para as persoas xurídicas, entes sen personalidade e, nalgúns supostos, para as persoas físicas, e iso sen prexuízo da posibilidade de estender esta obrigación a outros colectivos, por vía regulamentaria.

Con estes antecedentes, era necesario desenvolver e concretar as previsións legais co fin, entre outros aspectos, de facilitar aos axentes involucrados no uso de medios tecnolóxicos a súa utilización efectiva, aclarando e precisando, ao mesmo tempo, aquelas materias reguladas nestas leis que permiten unha marxe de actuación regulamentaria.

A satisfacción do interesado, por tanto, no uso dos servizos públicos dixitais é fundamental para garantir adecuadamente os seus dereitos e o cumprimento das súas obrigacións na súa relación coas Administracións Públicas. Por iso, é prioritario dispoñer de servizos dixitais facilmente utilizables e accesibles, de modo que se poida conseguir que a relación do interesado coa Administración a través da canle electrónica sexa fácil, intuitiva, efectiva, eficiente e non discriminatoria.

O Regulamento é de obrigado cumprimento para todas as administracións públicas e entrou en vigor o 2 de abril.

 

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies